wow, poďme integrovať !

Autor: Martina Poničanová | 20.4.2013 o 15:16 | (upravené 20.4.2013 o 15:25) Karma článku: 17,44 | Prečítané:  2207x

Zrejme takýto pokrik stál za rozhodnutím kompetentých, ktorí sa rozhodli pre integráciu zdravotne znevýhodnených detí do priemerných školských kolektívov...Keby som bola matkou takéhoto dieťaťa zrejme by som mala iný pohľad na vec, som však na opačnej strane ihriska. Neviem teda posúdiť aký veľký význam má pre toto dieťa integrácia, no viem, že v prípade detí bez zdravotného znevýhodnenia a ich rodičov to začína byť problém.

Nechcem byť cynická, či bezohľadná, mám však pocit, že je to celé nedostatočne domyslené, ako už býva u nás zvykom...Som len unavená z každodenného učenia sa s dcérou, ktoré je tretiačka na základke, má síce výborné výsledky, ale nemyslím si, že len vďaka skvelému školskému systému. Dve, tri hodiny denne, po príchode zo školy preberáme to, čo mala mať prebraté v škole, až potom prídu na rad domáce úlohy, ktoré sú čoraz častejšie zapísané, ako celé strany cvičení . Nechodím do zamestnania, takže čas samozrejme mám, ale nechápem ako to zvládajú ostatní rodičia. Vyučujúci totiž nestíhajú popri integrovaných žiakoch v priebehu bežnej vyučovacej hodiny venovať pozornosť tým ostatným. Následne, ak mi na dieťati a jeho vzdelaní záleží, musím mu venovať pozornosť a čas ja. Ale má to tak byť ? Kto je teda v tomto prípade diskriminovaný ?


Hoci odjakživa neznášam matky, ktoré neustále chodia do školy, aby hájili práva svojho dieťaťa, pred pár týždňami som sa chtiac, nechtiac musela medzi ne zaradiť aj ja. V triede mojej dcéry je chlapec, zdrav.znevýhodnený, ktorý trpí okrem iného náhlymi záchvatmi agresivity... Bez príčiny napadol dcéru, tak, že ju viackrát kopol do chrbta . Musela ostať doma. Naveľa mi ukázala aj modriny na bicepse, kde ju počas vyučovania neustále bodal ceruzou alebo perom, len aby mu venovala požadovanú pozornosť. Ako som zistila, nebola jediná, týždeň predtým druhá jej spolužiačka preležala celý víkend v posteli s modrinami po celom chrbte, opäť to chlapec nezvládol. Vedenie školy to samozrejme podľa ich slov mrzelo, no v rámci integrácie, keďže je žiak zdravotne znevýhodnený, má stanovenú diagnózu a absolvuje pravidelné pohovory u psychológa, nemajú dosah na iné riešenie ako "dávať lepší pozor", čo je tiež dosť ťažké, lebo personálu je málo, platy sú nízke a bla, bla, bla...To je síce smutné, ale, čo ja stým ? Od malička si chránim dieťa ako oko v hlave, keďže ho ľúbim nadovšetko a potom sa mám prizerať ako ju terorizuje chlapec, ktorý je vyslovene nebezpečný, ale má to na papieri ? Jeho rodičia sú spokojní, pretože je integrovaný, takže je všetko ok. Nie, to nie je fér. A fér nie sú ani ostatné integrované deti, zhodou okolností tieto sú rómskeho povodu. Keď jej neukradnú desiatu, tak peniaze, oblečenie, hračku a drzo sa pritom smejú ostatným do tváre. Čo ma však zaráža úplne, je fakt, že práve týmto deťom, resp.ich rodičom som ja osobne niekoľko krát darovala oblečenie, obuv, bicykel atd.


Tak ako väčšina rodičov prežívam s dcérou všetky pol aj koncoročné písomky, len aby to dopadlo podľa jej predstáv, proste sú to nervy / aj keď je len tretiačka, musím priznať, že nároky na dnešné deti sú diametrálne odlišné, od tých, ktoré boli kladené na nás /, napriek skvelým výsledkom zvyčajne počúvame, že je to len tak-tak, s odretými ušami atd. No a potom sú tu integrované deti, ktoré napriek mnohým zlým známkam dostávajú diplomy a medajly, lebo dokázali v tretej triede prečítať celú trojslovnú vetu. Chápem, že je to pre nich zrejme pokrok, ale kam toto posunie ostatné deti ? Niekoľko krát sme na pokyn učiteľky zakúpili požadované potreby na pokusy, no žiaľ zbytočne, ani ich nepoužili, pretože sa pani učiteľka venovala deťom, ktoré si nielenže nedoniesli tieto jej "špecialitky", ale ani bežné školské potreby, ktoré mimochodom dostávajú niekoľko krát do roka zdarma od štátu.


Aj keď sa domnievam, že prvotná myšlienka integrácie  zdravotne znevýhodnených detí bola dobrá a dobre mienená, nie je dotiahnutá. Z časti akoby sa len prehodili skupiny diskriminovaných detí. Nechcem predsa nič naviac...Pri integrácii by však malo ísť o rovnaké podmienky pre obe skupiny detí a nie na úkor jednej z nich. Alebo sa mýlim ...?

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Všade sú míny, dávajte pozor, kam šliapete. Oslobodzovanie Mosulu potrvá

Islamský štát nemá veľkú šancu ubrániť svoje najväčšie mesto. Zároveň nemá kam ujsť a civilistov berie ako rukojemníkov.

EKONOMIKA

Rumuni aj Bulhari sú na tom s dôchodkami lepšie ako Slováci

Oveľa lepšie vyhliadky má Česko, Poľsko, Maďarsko, Rumunsko a Bulharsko.

KOMENTÁRE

Dráždenie čínskeho draka

Donald Trump si už stihol pohnevať Peking. Zrejme to nebolo nedorozumenie.


Už ste čítali?